МЕХАНІЗМИ ЗАЛУЧЕННЯ ДЕРЖАВИ ДО ПРОЦЕСУ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ЯК ДЕТЕРМІНАНТИ РЕІНТЕГРАЦІЇ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ, ВЕТЕРАНІВ АТО/ООС ТА ЧЛЕНІВ ЇХ СІМЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2023.3.5Ключові слова:
військовослужбовці, ветерани АТО/ООС, члени сімей військовослужбовців та ветеранів АТО/ ООС, держава, механізм державного управління, соціальне підприємництво, реінтеграціяАнотація
У статті досліджено проблематику механізму залучення держави до процесу розвитку соціального підприємництва для ветеранів АТО/ООС та членів їх сімей та пошук нових інноваційних підходів до вирішення серйозних соціальних проблем, щоб уникнути соціальних криз в українському суспільстві в майбутньому. Світовий досвід показує, що сьогодні державам не доводиться самостійно вирішувати соціальні проблеми. Участь громадських організацій, навчальних закладів та корпорацій у процесі вирішення соціальних проблем не є свідченням некомпетентності органів державної влади, а, навпаки, така політика характеризує публічно-державний підхід до управління та свідчить про повагу до громадської думки та свідомий розподіл відповідальності. Визначено, що механізм залучення держави до процесу розвитку соціального підприємництва має забезпечити новий рівень, враховуючи сучасні виклики, що тягнуть за собою зміни (як якісні, так і кількісні) у житті ветеранів АТО/ООС та членів їх сімей, відповідно до модернізації національних нормативно-правових актів щодо соціального захисту учасників АТО/ООС та їх сімей на основі багаторівневої участі, потребує інноваційного підходу до взаємодії національних суб’єктів регулювання на належному рівні на засадах партнерства, пропонує здійснювати організаційні та інституційні зміни та вдосконалення нормативно-правової бази розвитку соціального підприємництва в країні. До якісних перетворень державного механізму можна віднести збільшення кількості відкритих власних справ учасниками АТО/ООС та зниження % їх закриття протягом року, консультації та державний супровід на всіх етапах, визначення потенціалу, можливостей конкретної особи, сильних професійних якостей, компетенцій та навичок, а також отримання нових спеціальностей. Держава має забезпечити ефективний механізм розвитку соціального підприємництва в Україні для ветеранів АТО/ООС та членів їх сімей на якісно новому рівні залежить, ключову функцію мають забезпечити: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, наставництво підприємств різних форм власності, інформаційна підтримка засобів масової інформації, навчальні заклади та освітні програми та громадські організації.
Посилання
Нагорна Н.С., Максьом К.В. Соціальне підприємництво як детермінанта реінтеграції військовослужбовців, ветеранів АТО/ООС та членів їх сімей. Габітус. Науковий журнал з соціології та психології. 2022. №36. С. 272–276.
Соціальне підприємництво: від ідеї до суспільних змін : посібник / А. А. Свинчук та ін. Київ: ТОВ «Підприємство «Віеней», 2017. 188 с.
Verbytska A. Socio-economic mechanism of reintegration of ATO / OOS veterans in the sphere of social protection. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2021. № 2(26). С. 48–57.
Соціальне підприємництво у воєнний час: як працює SILab Ukraine. Медіа великих історій: веб-сайт. URL: https://media.zagoriy.foundation/velyka-istoriya/soczialne-pidpryyemnycztvo-u-voyennyj-chas-yak-praczyuyesilabukraine
Теслюк С., Демчук І. Розвиток соціального підприємництва в Україні в умовах воєнного стану. Економічний часопис Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2022. №4. С. 116–125.