АКТИВНІСТЬ КОМПАНІЇ ЯК РОБОТОДАВЦЯ: ЕКОНОМІЧНІ ТА СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2024.4.11

Ключові слова:

підприємство, критерії діяльності, соціально-психологічні методи управління, економічні методи управління, психологія управління

Анотація

У статті наведено розв’язання актуальної наукової проблеми обґрунтування атрактивності компанії з точки зору економічних та соціально-психологічних підходів, що забезпечують практичне використання отриманих наукових результатів. Розглянута проблематика атрактивності підприємства як роботодавця, а також визначення трендів щодо HR-брендингу та складових формування іміджу. Представлено профіль підприємства як роботодавця за критеріями атрактивності на ринку праці. Визначено соціально-психологічні методи управління персоналом. В статті приділяється увага соціальній відповідальності та умовам праці на підприємстві, що дозволить в свою чергу зберегти фахівців. Проаналізовано проблематику атрактивності компанії як роботодавця. Визначено залежність результатів діяльності компаніїї від бренду роботодавця, правові засади функціонування підприємства на ринку праці, зокрема визначена трудова та цивільна правосуб’єктність роботодавця. При формуванні моделі бренду роботодавця представлен звязок між атрактивністю підприємства на ринку праці та результатами його діяльності. Для визначення профілю компанії як роботодавця використано показник, що відображає наближення фактичних характеристик підприємства за критеріями атрактивності до максимально можливих їх значень. При забезпечені атрактивності компанії на ринку праці підприємства використовують економічні та соціально-психологічні методи управління. Визначено склад критеріїв, за якими оцінюють компанії. За даними рейтингу найкращих роботодавців України, розраховано показник відповідності фактичних характеристик підприємства максимально можливим їх значеннями за критеріями атрактивності. Розрахунки атрактивності компанії як роботодавця засвідчили, що компанії в управлінні персоналом упроваджують як економічні так і соціально-психологічні методи, причому результативність упровадження цих методів зростає.

Посилання

Barros-Arrieta, D., & García-Cali, E. (2021). Vnytrishii brending: konceptualizacija na osnovi oglyadu literature ta moglivosti dlya maibutnikh doslidgen [Internal branding: conceptualization from a literature review and opportunities for future research]. Zhurnal brend menedzhment − Journal of Brand Management, 28(2), 133-151.

Küpper, D. M., Klein, K., & Völckner, F. (2021). Geimifikacija brendu robotodavcja:integraciina osnova ta doslidnicki propozicii dlya novogo pidhodu do ypravlinnya personalom u tsefrovi ekonomitsi [Gamifying employer branding: An integrating framework and research propositions for a new HRM approach in the digitized economy].Oglyad upravinnya ludskimi resursami− Human Resource Management Review, 31(1), 100686.

Tumasjan, A., Kunze, F., Bruch, H., & Welpe, I. M. (2020).Poiednannya orientatsii nab rend robotodavtsya ta efektivnosti firmi: testuvannya podviinogo poserednitskogo shlakhu efektivnosti naimu ta pozitivnogo emotsiinogo klimatu. [Linking employer branding orientation and firm performance: Testing a dual mediation route of recruitment efficiency and positive affective climate]. Upravlinnya lyudskimi resursamy−Human Resource Management, 59(1), 83-99.

Monteiro, B. (2020). Brend robotodavtsya zastosovanii MSP: novatorska pozitsiya modeli dlya zalutsenya i utrimannya [Employer branding applied to SMEs: A pioneering model proposal for attracting and retaining talent]. Informatsiya−Information, 11(12), 574.

Banerjee, P., Saini, G. K., & Kalyanaram, G. (2020). Rol brendiv u pidbori personalu:poserednitska rol kapitalu brendu robotodavtsya [The role of brands in recruitment: mediating role of employer brand equity]. Aziatsko-Tykhookeanskyy zhurnal lyudskykh resursiv −Asia Pacific Journal of Human Resources, 58(2), 173-196.

Kozub I. Bondarchyk M. (2021). Rabotodavets yak odin z cubektiv trudovikh pravovidnosin [The employer as one of the subjects of legal relationship] Aktualni doslidgennya pravovoi ta istorichnoi nauki: materiali Mignarodnoi naukovo-praktichnoi konferencii− Actual studies of legal and historical science: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. (pp.25-28.) Тernopil [in Ukrainian].

Varis, І., Potockueva, А. (2024). Sychasni trendi HR brendingu v cviti ta v Ukraine [Modern trends of HR branding in the world and in Ukraine.] Retrived from https://ekmair.ukma.edu.ua/server/api/core/bitstreams/2743cbb6-e8e6-45eb-9711-6704c1e39df3/content [in Ukrainian].

Dragan О., Solomaka О., Maznik L. (2022). Brend robotodavcya pidpriemtsiv kharchovoi promislovosti [Employer brand of food industry enterprises]. Retrived from https://dspace.nuft.edu.ua/server/api/core/bitstreams/4d7b598f-9478-44a7-9f99-239c506558b9/content [in Ukrainian].

Lozovskoi О. (2020). HR-brending – formuvannya imidgu pidpriemstsiv [HR-branding – forming the image of the enterprise]. Infrastruktura rinku − Market infrastructure, (43), 201-205 [in Ukrainian].

Sait 50 naikrashikh robotodavtsiv. Forbes Ukraine [Sait Top 50 Employers Forbes Ukraine]. forbes.ua/ratings/50-naykrashchikh-robotodavtsiv-04012021-826. Retrived from https://forbes.ua/ratings/50-naykrashchikhrobotodavtsiv-04012021-826 [in Ukrainian].

Sait 5 naikrashih robotodavciv Ukraini za 2021 rik za vercieu Forbes [Sait Top 5 employers in Ukraine for 2021 according to Forbes]. work.ua/articles/career/2813/.Retrived from https://www.work.ua/articles/career/2813/[in Ukrainian].

Sait TOP-50 naikrashih robotodavciv Ukraini u 2024 r [Sait TOP-50 best employers of Ukraine in 2024]. landlord.ua/news/top-50-najkrashhyh-robotodavcziv-ukrayiny-u-2024-roczi. Retrived from https://landlord.ua/news/top-50-najkrashhyh-robotodavcziv-ukrayiny-u-2024-roczi/[in Ukrainian].

Sait katalog vnesku biznecu v Peremogu v rociisko-ukrainskii viini [Sait catalog of the contribution of business to Victory in the Russian-Ukrainian war].csr-ukraine.org/catalog-actions-of-companies-in-the-russian-ukrainian-war. Retrived from https://csr-ukraine.org/catalog-actions-of-companies-in-the- russian-ukrainian-war/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30