ІНСТРУМЕНТИ УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМНОЇ СТРАТЕГІЇ В УМОВАХ ЦИФРОВОГО ПРОСТОРУ
DOI:
https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2024.2.7Ключові слова:
digital-маркетинг, бізнес-середовище, цифрові трансформації, управління конкурентоспроможністю, реклама, стратегія рекламної діяльностіАнотація
В статті розглянуто основні перепони управління рекламною стратегією в умовах цифрового простору. Встановлено, що під час турбулентності в світі через пандемії, війни, розвиток інформаційно-комунікаційних технологій відбувається трансформація бізнес процесів. Тобто, криза стала одним із чинників розвитку digital-маркетингу як ефективної системи заходів управління конкурентоспроможністю бізнесу та взаємодією учасників торгівельних відносин. Встановлено, що саме конкуренція виступає нормальним явищем для підприємств, оскільки кожен з них намагається постійно утримувати свою авдиторії, ринки збуту, тощо. За здорової ринкової економіки підприємства мають можливість вільного доступу до загальних ринків, можуть без обмежень пропонувати свої товари та послуги, добросовісно змагатися за клієнтів на основі кращих цін, сервісу та якості продукції. Наведено особливості конкуренції підприємств у віртуальному середовищі яке поєднує в собі глобальність, візуалізацію, привабливість, репутацію та швидкість. Встановлено, що стратегія цифрового маркетингу – це план дій, який описує, як компанія використовує цифрові медіа-платформи та інші онлайн-інструменти для досягнення своїх маркетингових цілей. Ця стратегія включає в себе визначення мети компанії, аналіз аудиторії, вибір цифрових каналів та інструментів, розробку контенту та плану розповсюдження, а також визначення метрик успіху та аналіз результатів. Сформовано основні інструменти аналізу конкурентів та сегментація цифрового ринку. Оскільки діджиталізація є визначальною категорією розвитку національного економічного середовища, то цифрову модель сучасної економіки варто детермінувати як визначальну копмоненту досягнень економічного зростання. Однією з основних переваг діджиталізації є підвищення ефективності бізнес-процесів, що полягає у можливості автоматизувати більшість операцій та дій для забезпечення швидкість та точність виконання завдань. Застосування цифрових технологій у бізнесі дозволяє значно скоротити час на виконання завдань, зменшити витрати на робочу силу та матеріали, а також збільшити продуктивність. з певного моменту, коли на ринку з’являються нові інновації або технології, ризики знову зменшуються за умови наявності та реалізації стратегії цифрового маркетингу, що підтримується трансформацією бізнес процесів.
Посилання
Kovalova, О. and Kirsanova, V. (2020), Osnovni formy internet torhivli: osoblyvosti, perevahy, nedoliky [The main forms of ecommerce: features, advantages, disadvan tages], Ekonomika ta derzhava, vol. 7, pp. 85-92. [in Ukrainian].
Sak, T. V. (2021) Elektronna komertsiia: svitovi trendy, diahnostyka, stratehichni oriientyry [Ecommerce: global trends, diag nostics, strategic guidelines], Marketyng i cyfrovi tehnologii, vol. 5 (3), pp. 30-42. [in Ukrainian].
Derzhak, N. and Zinchenko, T. (2021), Prosuvannia marketynhovykh onlain servisiv u tsyfrovomu seredovyshchi [Promotion of online marketing services in the digital environment], Efektyvna ekonomika, vol. 11, : http:// www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=9539. [in Ukrainian].
Marcinkovs'ka, O. and Legkyj, O. (2018), Orhanizatsiini aspekty vprovadzhennia CRM system u diialnist pidpryiemstva [Organizational aspects of implementing CRMsystems in the enterprise], Regionalni aspekty rozvytku produktyvnyh syl Ukrainy, vol. 23, pp. 81-85. [in Ukrainian].
Yashkina, O., Chaikovska, M. and Filatova, V. (2020), "Artificial Intelligence in Mobile Marketing: Conditions, Obstacles and Prospects of Using", Marketyng i cyfrovi tehnologii', vol. 4 (2), pp. 53-60.
Oklander, M.A. and Romanenko, O.O. (2015), Spetsyfichni vidminnosti tsyfrovoho marketynhu vid Internet marketynhu [Specific differences between digital marketing and Internet marketing], Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy «Kyivskyi politekh nichnyi instytut», vol. 12, pp. 362-371. [in Ukrainian].
VRK (2022), Reklamnyi rynok. Statystyka [Advertising market. Statistics], URL: https://vrk.org.ua/admarket. [in Ukrainian].
Bilyk, V.V., Sergijenko, O.A. and Krupenna, I.A. (2020), Instrumenty tsyfrovoho marketynhu v umovakh transformatsii komunikatsii suchasnoi orhanizatsii [Tools of digital marketing in the conditions of transformation of communications of the modern orga nization", Naukovyj visnyk Chernivec'kogo universytetu, vol. 825, pp. 33-40. [in Ukrainian].
Nianko, V. and Nezdorovin, O. (2017), Marketynhove zabezpechennia diialnosti pidpryiemstv yak skladova yikh uspishnoho rozvytku [Marketing supply of the activities of enterprises as the composition of their successful development], Innovacijna ekonomika, vol. 11-12 (72), pp. 90-94. [in Ukrainian].
Maranchak, M. (2020), Reklama tyzhnia: Comfy, Fokstrot, Roshen, Glovo i Chorna piatnytsia [A publicity for the day: Comfy, Fokstrot, Roshen, Glovo i Chorna p'iatnytsia], URL: https://rau.ua/novyni/reklama-comfy-fokstrotroshen//[in Ukrainian].
Pohodin, D. V. (2019), Elementy tsyfrovoho marketynhu v sferi riteilu. [Elements of digital marketing in the retail sector], Merydian, vol.14, pp 72–74. [in Ukrainian].
Tsyfrova ekonomika: trendy, ryzyky ta sotsialni determinanty (2020). [Digital economy: trends, risks and social determinants]. P. 274. Available at: https://razumkov.org.ua/uploads/article/2020_ digitalization.pdf [in Ukrainian].
Dalyk V., Prodeus O., Fedoryha Z., Babii S. Formuvannia stratehii tsyfrovoho marketynhu v umovakh vysokokonkurentnoho seredovyshcha. [Developing a digital marketing strategy in a highly competitive environment] Akademichni vizii. 2023. Vypusk 19. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/367/321/ [in Ukrainian].