ВЗАЄМОЗАЛЕЖНІСТЬ ОСОБИСТІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ТА ПРОЯВІВ У НИХ ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2023.3.14

Ключові слова:

Інтернет-залежність, психологічний портрет студентів, студенти медичних навчальних закладів, взаємозалежність навчального спрямування й Інтернет-адикції

Анотація

Ця стаття представляють результати дослідження взаємозалежності особистісних характеристик студентів медичних навчальних закладів та їх проявів інтернет-залежності. Автор аналізує різні особистісні аспекти, такі як схильність до критичного мислення, рівень навчальних можливостей, рівень фрустрації, мінливості та пластичності, й встановлюють їх зв'язок з проявами інтернет-залежності. Дослідження також розглядає інші особистісні характеристики, такі як незалежність, підозрілість, практичність та соціальна точність, і їх вплив на інтернет-залежність. Вказано на те, що особистість студента медичного навчального закладу, в актуальному проміжку часу, може піддаватися впливам обох типів стресорів, та легше ніж завжди може вдаватися до надмірного споживання соціальних мереж, й інтернет ресурсів як прояву механізмів захисту. Проаналізовано, що студенти медики мають різні особливості особистості, які можуть впливати на їх поведінку та сприйняття інформації. А також, що фактори емоційної стабільності й нестабільності можуть відрізнятися серед студентів, і це може впливати на їх рівень фрустрації та емоційну стійкість, яка пов'язана з інтернет-залежністю. Відмічено, що студентам з високим рівнем стресових реакцій притаманна адиктивна поведінка, передусім Інтернет-залежність. Також дані можуть вказувати на те, що студенти використовують мережу як форму втечі або самозахисту від несприятливих подій життєдіяльності. Зроблено висновки, що рівень психоемоційної напруги та наявності стресових факторів в процесі активної діяльності індивіда корелюють із високим рівнем прояву Інтернет-залежності. Подальший розгляд цієї проблеми вбачаємо у розробці навчальних програм і методик, щоб забезпечити ефективне навчання та сприяти мінімізації проявів адиктивної поведінки серед студентів медичних навчальних закладів.

Посилання

Cicchetti D. Child maltreatment. Annu. Rev. Clin. Psychol. 2005. №1. С. 409–438.

Kuss, D. J., Griffiths, M. D. Online social networking and addiction-A review of the psychological literature. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2011. № 8(9), С. 3528–3552.

Young, K. S. Caught in the net: How to recognize the signs of Internet addiction and a winning strategy for recovery. John Wiley & Sons. 1998.

Lam, L. T., & Peng, Z. W. Effect of pathological use of the internet on adolescent mental health: A prospective study. Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine. 2010. № 10., С. 901–906.

Chou, C., Condron, L., & Belland, J. C. A review of the research on Internet addiction. Educational Psychology Review. 2005. № 17(4), С. 363–388.

Meerkerk, G. J., van den Eijnden, R. J., Vermulst, A. A., Garretsen, H. F. The Compulsive Internet Use Scale (CIUS): Some psychometric properties. CyberPsychology & Behavior. 2009. № 12(1), С. 1–6.

Pawłowska, B., Potembska, E. Internet addiction and psychological well-being among university students: A crosssectional study in Poland. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2018. № 15(3). С. 475.

Chang, M. K., Law, S. P., Nguyen, T. H. Factors influencing the addictive use of social networking sites: A case study in Vietnam. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking. 2013. № 16(6), С. 456–463.

Ironson G.H, Freund B., Strauss J.L., Williams J. Comparison of two treatments for traumatic stress: a communitybased study of EMDR and prolonged exposure. J. Clin. Psychol. 2002. № 58. С. 113–128.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-28