ГОТОВНІСТЬ СИСТЕМИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД ДО РОБОТИ В НАДЗВИЧАЙНИХ УМОВАХ: ДОСВІД НОВОМОСКОВСЬКОГО РАЙОНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2023.2.8

Ключові слова:

публічне управління, комунальне підприємство, охорона здоров’я, пандемія COVID19, територіальна громада

Анотація

Стаття присвячена дослідженню управлінських проблем щодо готовності системи охорони здоров’я територіальних громад до роботи в надзвичайних умовах. Проблема досліджується на прикладі досвіду функціонування системи охорони здоров’я у Новомосковському районі Дніпропетровської області. Вибір об’єкту дослідження обумовлено кількома факторами. По-перше, в районі активно впроваджується адміністративно-територіальна реформа. По-друге, реформування ланки сільської медицини в цьому районі відбувається дуже успішно. По-третє, цей район територіально знаходиться на перетині важливих транспортних артерій, тому медичні заклади району часто надають медичну допомогу постраждалим внаслідок транспортних пригод, а саме в надзвичайних ситуаціях. По-четверте, район межує з обласним центром, відстань до якого становить 25 км. Це створює проблеми в реалізації кадрової політики в медичній сфері сільського району через ризик відтоку медичних кадрів і пацієнтів до більш престижних медичних закладів обласного центру. Проведено детальний аналіз організаційного та правового механізму діяльності комунального підприємства «Новомосковська центральна регіональна лікарня інтенсивного лікування». Встановлено, що в організаційно-функціональному плані медичний простір Новомосковського району складають заклади різного типу. Найпершою ланкою первинної медичної допомоги в районі є мережа фельдшерсько-акушерських пунктів. Для надання екстреної медичної допомоги район має Новомосковську станцію ЕМД як структурний підрозділ та опорну лікарню – КП «Новомосковська ЦРЛІЛ» потужністю 400 ліжок. Тобто в громадах Новомосковського району створені можливості доступу до екстреної медичної допомоги, медичної допомоги первинного та вторинного рівнів. Високоспеціалізовану медичну допомогу надають медичні підприємства, які територіально розташовані у місті Дніпро. Ці підприємства у функціонально підпорядковуються Дніпропетровській обласній раді та фінансують за рахунок коштів обласного бюджету. У статті надано аналіз управлінських ініціатив керівництва медичного підприємства (локальний рівень управління) та органів місцевого самоврядування щодо подолання викликів пандемії COVID-19.

Посилання

Ганущак Ю. Самоврядування стимулює розвиток громад і суспільства. Український інтерес. URL: https://uain.press/interview/yurij-ganushhak-samovryaduvannya-stymulyuye-rozvytok-gromad-i-suspilstva-1118270

Пальчук В. Пріоритет 2018 року – реформування сільської медицини. Україна: події, факти, коментарі. 2018. №3. URL: http://www.nbuviap.gov.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=3333:silska-meditsinav-konteksti-medichnoji-reformi-2&catid=64&Itemid=376

Про затвердження переліку опорних закладів охорони здоров’я у госпітальних округах на період до 2023 року: розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 січня 2020 року № 23-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/23-2020-%D1%80#Text

Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації: розпорядження КМУ від 25 березня 2020 р. № 338-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/338-2020-%D1%80#Text

Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості: закон України від 14 листопада 2017 року № 2206. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2206-19#Text

Про утворення та ліквідацію районі: постанова Верховної Ради України від 17.07.20 № 807-ІХ. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/807-20#Text

Щодо надання медичної допомоги в умовах воєнного стану військовослужбовцям, які беруть участь в операції об’єднаних сил: наказ МОЗ України від 25.02.2022 № 379. https://moz.gov.ua/uploads/7/36086-dn_379_25_02_2022.pdf

Khozhylo, I. et al. Local self-government in the focus of the medical reform in Ukraine: analysis of powers. Theoretical and Empirical Researches in Urban Management. Vol. 15. Iss. 2. May 2020. https://www.jstor.org/stable/26915288?seq=1

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-01

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 МЕХАНІЗМИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ