СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ КОМУНІКАЦІЙ ДЕРЖАВИ ТА СУСПІЛЬСТВА ПІД ЧАС ДІЇ ПРАВОВОГО РЕЖИМУ ВОЄННОГО СТАНУ
DOI:
https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2022.5.6Ключові слова:
стратегія розвитку, комунікації держави та суспільства, Україна, взаємодія влади і громадиАнотація
Ключовою особливістю демократичного розвитку України є встановлення ефективної системи відносин між органами державної влади та суспільством на всіх рівнях влади, орієнтація на ефективний діалог із суспільством, в основі якого лежить принципи відкритості та прозорості. Сучасне інформаційне суспільство вимагає від органів державної влади дотримання основ їх діяльності щодо прозорості, відкритості, активного зворотного зв’язку . Агресія росії проти України обумовила пошук нових інструментів цілісної системи взаємодії держави та суспільства, в тому числі, і відповіді на інформаційну агресію. Одним із таких інструментів стала розробка і реалізація стратегії розвитку комунікацій держави та суспільства під час дії правового режиму воєнного стану. Стратегія комунікацій держави та суспільства в Україні пройшли досить насичений подіями шлях розвитку – від сприйняття її як малознайомого, наслідуваного від європейських країн інструменту до цілковитого усвідомлення її можливостей та практичного застосування. У статті акцентовано увагу на необхідності налагодження ефективних комунікацій між владою і суспільством в умовах воєнного стану. Зазначено, що надзвичайної важливості набувають низхідні комунікації: оперативність інформування громадян державними органами про хід адаптації державних процесів під вимоги сьогодення. Окреслено проблемні питання щодо впровадження стратегії розвитку комунікацій між державою та суспільством, труднощі, які виникають в українській практиці її використання для вироблення адекватної протидії російській пропаганді.
Посилання
Сергеев И. П. Государственные учреждения древних римлян: поздняя Республика и ранняя Империя : материалы к спецкурсу : [рос.]. Харьков : ХНУ имени В. Н. Каразина, 2013. 312 с.
Ткачова Н.М., Ключник А.В.Нормативно-правове регулювання громадських слухань як форми взаємодії органів влади та інститутів громадянського суспільства. Публічне управління і адміністрування в Україні, 2021. № 22. С. 40–45.
Ткачова Н. М., Балаба О. Є, Роль інформації в публічному управлінні. Економіко-культурологічне позиціонування України в світовому глобалізованому просторі : матеріали IІ Міжнародної науково-практичної конференції (м. Кошице, 21–23 лютого 2017 р.). Кошице, 2017.
Про затвердження плану заходів на 2021 рік з реалізації Стратегії комунікації у сфері європейської інтеграції на 2018–2021 роки : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 331-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/331-2021-%D1%80#Text
Комунікаційна стратегія МЗС України, розроблена за підтримки експертів / Групи кризового управління Програми розвитку ООН в Україні при МЗС України. URL: https://mfa.gov.ua/storage/app/sites/1/Стратегії/communication-strategy.pdf
Електронний портал diia.gov.ua / 2019–2022. «Хто фінансує проєкт?». URL: https://diia.gov.ua/faq/5
Малімон В.І. Комунікативні технології в публічному управлінні : навчально-методичні матеріали. Івано-Франківськ : ІФОЦППК, 2018. 51 с.
Козаков В. М. Державно-громадянська комунікація: шлях від кризи до взаємодії: монографія / [В. М. Козаков, О. В. Рашковська, В. А. Ребкало, Є. О. Романенко, І. В. Чаплай]. Київ : ДП «Вид. дім «Персонал», 2017. 288 с.
Фарби Э. Д. Как создать успешную рекламу / Э. Д. Фарби. СПб. : Нева, 2004. 564 с.
McLuhan M. The Guttenberg Galaxy / M. McLuhan. The Making of Typographic Man. Toronto, 2006. P. 13–37.
Іваницька О.М. Державний маркетинг: витоки / О.М. Іваницька, О.В. Іваницький. Стратегія розвитку України. 2017. № 2. С. 25–28.