ВПЛИВ КОНФЛІКТУ ПОКОЛІНЬ НА РОЗВИТОК ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ УПРАВЛІНЦІВ ПУБЛІЧНОГО СЕКТОРУ В УМОВАХ СУЧАСНОГО ДЕРЖАВОТВОРЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2021.1.1Ключові слова:
державотворення, публічний сектор, публічне управління, професіоналізм, професійний розвиток, конфлікт поколінь, управлінціАнотація
У статті розглядаються актуальні питання впливу конфлікту поколінь на розвиток професіоналізму управлінців публічного сектору в умовах сучасного державотворення. Досліджуються особливості конфлікту поколінь в Україні в соціальній і публічній сферах. Установлено напрями та чинники виникнення таких конфліктів. Визначаються види конфліктів поколінь на робочому місці під час професійного розвитку представників соціальних професій за результа- тами зарубіжних досліджень, а також аналізуються проблеми управлінців у публічній сфері під час формування між- генераційних команд і проектів. Надаються рекомендації щодо запобігання конфлікту поколінь під час командної робо- ти й проектних груп в Україні в умовах реформування та з урахуванням особливостей сучасного державотворення.
Посилання
Як будувати власне майбутнє: життєві завдання особистості : монографія / Т.М. Титаренко, О.Г. Злобіна, Л.А. Лєпіхова та ін. ; за наук. ред. Т.М. Титаренко ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012. 512 c.
Андерсон Н.С. Познание. Психологическая энциклопедия / под ред. Р. Корсини, А. Ауэрбаха. 2-е изд. Санкт-Петербург : Питер, 2006. 591 с.
Теорія когнітивного розвитку Жана Піаже. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Теорія_когнітивного_розвитку_Жана_Піаже (дата звернення: 12.03.2021).
Творіна О.Л. Відношення «аномалія» – «норма» в структуралістській концепції Мішеля Фуко (історико-філософський аналіз) : автореф. дис. … канд. філос. наук : 09.00.05 / Дніпропетровський національний університет. Дніпро, 2006. 16 с.
Seddon T. Sustainable development and social learning: Re-contextualising the space of orientation. International Review of Education. 2016. № 62 (5). Р. 563–586.
Thomas C.M. Society and the Classroom: Teaching Truths and Bridging Diversity in a Discordant Era. Educational Studies-Aesa. 2020. № 56 (1). Р. 83–94.
Teng L.S. Bracing for the Multi-Generational Workforce: What We Need to Know. Management Revue. 2020. № 31 (3). Р. 324–345.
Федірко, І.П. Соціально-політичні конфлікти як об’єкт дослідження. Філософія. Політологія. 2005. Вип. 73–75. С. 63–65. URL: http://papers.univ.kiev.ua/1/filosofija_politologija/articles/fedirko-i-p-social-andpolitical-conflict-as-a-object-of-analysis_17419.pdf (дата звернення: 12.03.2021).
Assagioli R. The conflict between the generations and the psychosynthesis of the human ages. URL: http://www.synthesiscenter.org/articles/0131.pdf (дата звернення: 15–16.11.2018).
Aboobaker N., Edward М., Zakkariya K.A. Workplace spirituality, work-family conflict and intention to stay An intrinsic motivational perspective among teachers. Journal of Applied Research in Higher Education. 2020. № 12 (4). Р. 787–801.
Armour J., Sako М. AI-enabled business models in legal services: from traditional law firms to next-generation law companies? Journal of Professions and Organization. 2020. № 7 (1). Р. 27–46.
Pereira V., Malik А., Sharma K. Colliding Employer-Employee Perspectives of Employee Turnover: Evidence from a Born-Global Industry. Thunderbird International Business Review. 2016. № 58 (6). Р. 601–615.
de Moura P.J., Helal D.H. Towards a Reference Framework for Generational Analyses on Information Technology Professionals. International Journal of Human Capital and Information Technology Professionals. 2019. № 10 (2). Р. 33–50.
Burton C.M., et al. Critical elements for multigenerational teams: a systematic review. Team Performance Management. 2019. № 25 (7–8). Р. 369–401.
Конфликт поколений – что за этим стоит? URL: https://kibit.edu.ua/ru/news-posts/konflikt-pokolenij/ (дата звернення: 07.07.2016).
Глинська Л. Міжпоколінні розбіжності ціннісних диспозицій у сучасному українському суспільстві / Київський нац. університет ім. Тараса Шевченка. Українознавчий альманах. 2015. Вип. 18. С. 70–73. URL: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/453/1/Глинская.pdf (дата звернення: 07.07.2016).
Martin J. The conflict between generations: Fact or fiction? URL: http://oecdobserver.org/news/fullstory.php/aid/3768/The_conflict_between_generations:_Fact_or_fiction_.html (дата звернення: 07.07.2016).
Палагнюк, О.В. Соціально-психологічні чинники формування соціальної відповідальності особистості: теоретико-методичні аспекти. Наука та освіта – новий вимір. Серія «Педагогіка та психологія». 2015. Вип. III (22). С. 96–102. URL: http://www.seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/palahnyuk_o._....pdf (дата звернення: 07.07.2016).
Коулман П. Сутність конфлікту та влади. The Ukrainians. URL: https://theukrainians.org/sutnist-konfliktu/(дата звернення: 07.07.2016).
Seitkazin R. THE ROLE OF KNOWLEDGE MANAGEMENT IN PUBLIC SECTOR: NEW DIGITAL PERSPECTIVES. Transylvanian International Conference in Public Administration / ed. C.M. Hintea, et al. 2018. Р. 435–442.
Rachida A., DIGITALIZATION FOR HUMAN RESOURCEMANAGEMENT. Marketing and Management of Innovations. 2020. № 1. Р. 245–255.
Yeboah-Assiamah E., Asamoah K., Adams S. Transdisciplinary public leadership theory: Between the extremes of “traditional public administration” and “new public management”. Journal of Public Affairs. 2019. № 19 (1).
Neumann M. From organizing to organizations: a typological scale of human relations management outside the legal world. Evidence-Based Hrm-a Global Forum for Empirical Scholarship.
Huque A.S. Balancing Values, Pressures and Demands: Strategies for Public Administration in Hong Kong and China. Chinese Public Administration Review. 2019. № 10 (2). Р. 54–64.
Hague M.S., Questioning cross-cultural applicability of public administration knowledge: a critical Asian perspective. Asia Pacific Journal of Public Administration. 2019. № 41 (2). Р. 110–118.
Messarra L.C., Karkoulian S., El-Kassar A.N. Conflict resolution styles and personality The moderating effect of generation X and Y in a non-Western context. International Journal of Productivity and Performance Management. 2016. № 65 (6). Р. 792–810.
Braga A.C., Martins E.C.B. CONSCIOUS MARKETING: SEEDS FOR A NEW MARKETING CONCEPT TO DEAL WITH THE POTENTIAL CONFLICTS BETWEEN CONSUMERISM AND SUSTAINABILITY. Risus-Journal on Innovation and Sustainability. 2020. № 11 (2). Р. 3.
Musa A. POLITICAL ADVISORS BETWEEN POLITICS AND ADMINISTRATION: A CONCEPTUAL ANALYSIS. Croatian and Comparative Public Administration. 2018. № 18 (4). Р. 585–616.
Rupcic N. Intergenerational learning and knowledge transfer – challenges and opportunities. Learning Organization. 2018. № 25 (2). Р. 135–142.
Pantin V.I., Lapkin V.V. ETHNOPOLITICAL AND ETHNOSOCIAL PROCESSES IN POST-SOVIET COUNTRIES. Polis-Politicheskiye Issledovaniya. 2015. № 5. Р. 75–93.
Sarkisyan H.L., Dunamalyan N.A. THE DYNAMICS OF CIVIL IDENTITY TRANSFORMATION IN MODERN ARMENIA: FACTORS AND SUBJECTS. Polis-Politicheskiye Issledovaniya. 2020. № (2). Р. 53–72.
Shaykhutdinov R. Socialization, Rationality, and Age: Generational Gaps and the Attitudes toward the Chechen War in Russia. Politics & Policy. 2019. № 47 (5). Р. 931–955.
Godenhjelm S., Johanson J.E. The effect of stakeholder inclusion on public sector project innovation. International Review of Administrative Sciences. 2018. № 84 (1). Р. 42–62.
Renault E. Critical Theory, Social Critique and Knowledge. Critical Horizons. 2020. № 21 (3). Р. 189–204.
Trisasanti H., et al. Intercultural Communication Apprehension as a Mediator between Generational Differences and Conflict. Journal of Behavioral Science. 2020. № 15 (3). Р. 66–84.
Irhamahayati, et al., GENERATIONAL CONFLICTS AT THE INDONESIAN PUBLIC SECTOR WORKPLACE FROM THE MILLENNIAL'S PERSPECTIVE. Polish Journal of Management Studies. 2018. № 18 (2). Р. 151–161.
Reis A.L.N., Neto J.S. Critical success factors in implementing information technology governance in federal public administration. Revista Do Servico Publico. 2019. № 70 (4). Р. 609–630.