ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНАЛЬНОГО СПРЯМУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАВООХОРОННИХ ОРГАНІВ У СИСТЕМІ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ
DOI:
https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2021.6.2Ключові слова:
демократія, держава, державне управління, правоохоронна функція, правоохоронні органи, правовий режим, регулюванняАнотація
Статтю присвячено дослідженню функціональних особливостей діяльності правоохоронних органів у системі публічного управління. Уточнено визначення правоохоронної функції держави як відносно самостійного, унормованого законами України і відокремленого напряму діяльності спеціально уповноважених державою органів та посадових осіб державної влади, інститутів громадянського суспільства та окремих громадян у сфері правоохорони та забезпечення правопорядку у суспільстві. Показано сучасний функціональний зміст правоохорони у контексті державно-управлінських реформ і подано сутність правоохорони як інтегрованого комплексу специфічних заходів держави із підтримання правопорядку в ній. Уточнено зміст поняття «функціональне забезпечення право охорони» через установлення особливостей реформування системи правоохорони на рівні держави. Розглянуто проблеми систематизації загальних функцій держави, визначення місця правоохоронної функції у системі державних функцій, встановлено її внутрішній зміст у контексті із правоохоронними органами. Систематизовано сучасні підходи до розуміння інституційної дихотомії понять «правоохоронна функція держави» і «правоохоронні органи держави» із позицій нормативного трактування. Проаналізовано наявні дослідницькі підходи до системної реформи органів влади, що забезпечують реалізацію правоохоронної функції. У статті з позицій публічно-управлінського концепту розкрито раціональну модель правоохоронної функції держави, критерії віднесення державних органів до правоохоронних, удосконалення механізму управління правоохоронною системою. Обґрунтовано новий підхід до змісту правоохоронної функції держави як суб’єкта публічної сфери та на цій основі детерміновано сутність правоохоронного змісту публічної діяльності, що реалізується тільки державою. Доведено, що з позицій функціональності правоохоронна функція виступає об’єктивно необхідним напрямом діяльності всього державного механізму, адже як держава, так і соціальна структура будь-якої спільноти не можуть виконувати свої функції без інструментів правозабезпечення.
Посилання
Лошицький М. В. Забезпечення громадського порядку в державі. Науковий вісник Національної академії внутрішніх справ України. 2001. № 3. С. 54–60.
Баштанник В. Сутність і зміст правоохоронної діяльності в системі публічного управління. Держ. упр. та місцеве самоврядування : зб. наук. пр. 2012. № 2. С. 46–54.
Чубара Т. Удосконалення взаємодії державних служб охорони порядку з населенням у контексті реалізації правозабезпечувальної функції публічної влади. Державне управління та місцеве самоврядування : зб. наук. пр. 2011. Вип. 1. С. 78–86.
Іншин М. І. Поняття та елементи статусу державного службовця органів внутрішніх справ. Форум права. 2006. № 1. С. 45–50.
Баштанник В. Трансформация административного управления в контексте современных принципов менеджмента. Modern management rewiew. Quarterly. Research Jornal 23. 2016. Vol. XXI. С. 31–43.
Петренко О. С. Формування інтегрованого інституту публічної служби в Україні : дис. … канд. наук із державного управління. Дніпро, 2008. 18 с.