МЕХАНІЗМ ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА ЯК ОСНОВА ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ В УМОВАХ ІНДУСТРІЇ 4.0

Автор(и)

  • Мирослав Франкович Криштанович Інститут права, психології та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка» https://orcid.org/0000-0003-1750-6385

DOI:

https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2024.6.6

Ключові слова:

державно-приватне партнерство, механізм, інноваційний розвиток, четверта промислова революція, Індустрія 4.0, цифровізація, бізнес і держава, сталий розвиток

Анотація

У статті ми розглядаємо механізм державно-приватного партнерства (ДПП) який є важливим інструментом для забезпечення інноваційного розвитку в умовах Індустрії 4.0. У сьогоденні, коли швидко змінюються технологічні процеси, автоматизація виробництва та цифровізація стають основними рушіями економічного прогресу, важливо ефективно інтегрувати ресурси держави та приватного сектору для досягнення високих результатів у розвитку інновацій. ДПП у контексті Індустрії 4.0 охоплює взаємодію між державними структурами, приватними підприємствами, науковими установами та освітніми організаціями, що сприяє розвитку нових технологій та моделей бізнесу. Основними завданнями механізму ДПП є оптимізація фінансування інновацій, зниження ризиків для приватних інвесторів, а також створення сприятливого правового та регуляторного середовища для розвитку новітніх технологій. Крім того, важливим аспектом є розвиток науково-дослідних і технологічних кластерів, що дозволяють прискорити інноваційні процеси через ефективну взаємодію між усіма учасниками партнерства. Механізм ДПП також допомагає розв'язувати такі проблеми, як фінансування інноваційних стартапів, створення сприятливих умов для трансферу технологій і комерціалізації результатів наукових досліджень. Індустрія 4.0 передбачає застосування інноваційних технологій, як Інтернет речей (IoT), штучний інтелект (ШІ), великі дані, роботизація, які вимагають великих інвестицій у дослідження та інфраструктуру. У цьому контексті ДПП виступає як ефективний механізм для залучення інвестицій, спільного фінансування великих інноваційних проектів, а також для реалізації стратегічних ініціатив, що включають розробку новітніх технологій, впровадження цифрових рішень та підготовку кваліфікованих кадрів. Впровадження ефективного механізму ДПП в умовах Індустрії 4.0 здатне значно підвищити конкурентоспроможність національної економіки, сприяти розвитку нових високотехнологічних підприємств і створенню робочих місць, а також забезпечити сталий розвиток у глобальному конкурентному середовищі. Тому розвиток і вдосконалення механізмів державного-приватного партнерства є необхідною умовою для успішної трансформації економіки в епоху Індустрії 4.0.

Посилання

Avksentyev, M. Yu. (2010). Derzhavno-pryvatne partnerstvo yak suchasnyy mekhanizm zaluchennya investytsiy v infrastrukturni haluzi Ukrayiny. [Public-private partnership as a modern mechanism for attracting investments in the infrastructure sectors of Ukraine]. (Doctoral dissertation, special 08.00. 03 "Economics and management of the national economy" / M.Yu. Avksentyev).

Muzychenko, A. S., & Berzhanir, A. L. (2013). Derzhavno-pryvatne partnerstvo yak instytut vzayemodiyi vlady ta biznesu. [Public-private partnership as an institution of government-business interaction]. Economic Space, No. 75. P. 100-108.

Velkov, V. (2010). Derzhavno-pryvatne partnerstvo yak mekhanizm vzayemodiyi vlady ta biznesu. [Public-private partnership as a mechanism of government-business interaction.]. Current problems of public administration, (3 (2)), 38-42.

Tarash, L. I., & Petrova, I. P. (2014). Mekhanizm realizatsiyi partnersʹkoyi vzayemodiyi derzhavy i pryvatnoho sektoru. [Mechanism for implementing partnership interaction between the state and the private sector]. Bulletin of Economic Science of Ukraine. 2014. No. 2. P. 140-153.

Yermilov, S. F. (2011). Osoblyvosti formuvannya instytutu derzhavno-pryvatnoho partnerstva. [Peculiarities of the formation of the institution of public-private partnership]. State and regions. Series: State administration, (4), 92-95.

Kryshtanovych M.F., (2024), Koruptsiyni ryzyky v derzhavno-pryvatnomu partnerstvi: vyklyky y naslidky. [Corruption risks in public-private partnership: challenges and consequences]. Printed magazine. Current issues in modern science (Public Administration Series), 6(24). pp. 239-247 [in Ukrainian].

Muzychenko, A. S., & Berzhanir, A. L. (2013). Modeli vzayemodiyi vlady ta biznesu v umovakh rynkovoyi ekonomiky. [Models of interaction between government and business in a market economy]. Sustainable development of the economy, (4), 24-28.

Aparov, A. M., & Yatsenko, A. V. (2015). Derzhavno-pryvatne partnerstvo yak osoblyva pravova forma spivpratsi derzhavy z pryvatnym biznesom. [Public-private partnership as a special legal form of cooperation between the state and private business]. Foreign trade: economics, finance, law, (4), pp. 27-35.

Zhezhukha, V. Y. (2008). Stymulyuvannya innovatsiynoyi diyalʹnosti: yevropeysʹkyy dosvid. [Stimulation of innovative activity: European experience]. Visn. Nats. un-tu «Lʹviv. politekhnika, (638), 229-235 [in Ukrainian].

Kruhlov V. (2013). Derzhavno-pryvatne partnerstvo: istorychnyy aspect. [State-private partnership: historical aspect]. / V. Kruhlov. // Publichne administruvannya: teoriya ta praktyka. Vyp. 2/6 [in Ukrainian].

Kruhlov, V. V. (2020). Mekhanizmy derzhavnoho rehulyuvannya rozvytku derzhavno-pryvatnoho partnerstva v Ukrayini. [Mechanisms of state regulation of the development of public-private partnership in Ukraine]. 2020. URL: https://ipa. karazin. ua/wpcontent/themes/kbuapa/filesforpages/science/kvv_dis_20202606. pdf, 52 [in Ukrainian].

Stanishevsʹkyy, V. (2020). Henezys stanovlennya ta rozvytku derzhavno-pryvatnoho partnerstva u sferi ekonomiky. [The genesis of the formation and development of public-private partnership in the field of economy]. Publichne uryaduvannya, (5 (25)), 244-255 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 МЕХАНІЗМИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ