ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ В ЦИФРОВУ ЕПОХУ: ЯК СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ВПЛИВАЮТЬ НА САМОІДЕНТИФІКАЦІЮ ТА СОЦІАЛЬНУ ПОВЕДІНКУ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2023.1.12

Ключові слова:

особистість, індивідуальність, соціальні мережі, цифрова епоха, самоідентифікація, соціальна поведінка

Анотація

У статті проведено аналіз індивідуальність в цифрову епоху, а саме як соціальні мережі впливають на самоідентифікацію та соціальну поведінку особистості. Використання соціальних мереж може спотворювати індивідуальність людей, призводити до залежності від соціальних мереж та впливати на їхню соціальну поведінку. Розуміння цих проблем може допомогти людям зберегти свою індивідуальність та розвивати здорові соціальні зв'язки в реальному житті. Соціальні мережі є невід'ємною частиною сучасного світу. Вони можуть мати як позитивний, так і негативний вплив на нашу самоідентифікацію та соціальну поведінку. Негативні наслідки залежності від соціальних мереж можуть бути дуже серйозними. По-перше, вони можуть призвести до втрати індивідуальності. Люди можуть втратити здатність розрізняти себе від інших, коли стають частинкою великого і невизначеного онлайн-суспільства. Це може призвести до того, що люди перестають розвивати свої власні інтереси та прагнення, і починають діяти відповідно до очікувань, які їм нав'язує соціальна мережа. Крім того, залежність від соціальних мереж може призвести до ізоляції від реального світу, зниження самооцінки, депресії та інших проблем з психічним здоров'ям. Соціальні мережі з одного боку, можуть сприяти формуванню позитивної самоідентифікації та соціальної поведінки. Але з іншого боку, надмірне використання соціальних мереж може вести до залежності від них та втрати індивідуальності. Соціальні мережі також можуть бути корисним інструментом для збереження та зміцнення міжособистісних відносин. Люди можуть знайомитися з іншими людьми та зберігати зв'язок зі старими друзями та колегами, незалежно від географічної відстані. Крім того, соціальні мережі можуть бути корисним інструментом для організації акцій та подій, що сприяють розвитку спільнот та підтримці соціальних рухів.

Посилання

American Psychological Association. Personality. 2019. Retrieved from https://www.apa.org/topics/personality/

Baumeister, R. F., & Leary, M. R. The need to belong: Desire for interpersonal attachments as a fundamental human motivation. Psychological bulletin, 1995. № 117(3). Р. 497–529.

Burke, M., Marlow, C., & Lento, T. Social network activity and social well-being. In Proceedings of the SIGCHI conference on human factors in computing systems, 2010. Р. 1909–1912.

Castells, M. The rise of the network society. John Wiley & Sons, 2010.

Christofides, E., Muise, A., & Desmarais, S. Information disclosure and control on Facebook: Are they two sides of the same coin or two different processes?. CyberPsychology & Behavior, 2009. №12(3). Р. 341–345.

Ellison, N. B., Steinfield, C., & Lampe, C. The benefits of Facebook "friends:" social capital and college students' use of online social network sites. Journal of Computer-Mediated Communication, 2007, № 12(4). Р. 1143–1168.

Fardouly, J., Diedrichs, P. C., Vartanian, L. R., & Halliwell, E. Social comparisons on social media: The impact of Facebook and Instagram on mental health and body image. New Media & Society, 2018, № 20(9). Р. 1–19

Goffman, E. The presentation of self in everyday life. Anchor Books, 1959. 255 р.

Krasnova H., Veltri N. F., Günther O., Spiekermann S., & Koroleva K. Self-presentation and privacy concerns in social networking sites: A comparison of German and US American users. Journal of cross-cultural psychology, 2013. № 44(5). Р. 748–764. https://doi.org/10.1177/0022022113482106

Kross, E., Verduyn, P., Demiralp, E., Park, J., Lee, D. S., Lin, N., ... & Ybarra, O. Facebook use predicts declines in subjective well-being in young adults. PloS one, 2013. № 8(8).

Kuss, D. J., & Griffiths, M. D. Online social networking and addiction-a review of the psychological literature. International Journal of Environmental Research and Public Health, 2011. № 8(9). Р. 3528–3552. doi: 10.3390/ijerph8093528

Leary, M. R., Tambor, E. S., Terdal, S. K., & Downs, D. L. Self-esteem as an interpersonal monitor: The sociometer hypothesis. Journal of Personality and Social Psychology, 1995. № 68(3). Р. 518–530.

Levenson, J. C., Shensa, A., Sidani, J. E., Colditz, J. B., & Primack, B. A. The association between social media use and sleep disturbance among young adults. Preventive medicine, 2016. №85. Р. 36–41.

Madhuleena Roy Chowdhury What Is Individuality and Why Is It Important?" Positive Psychology, 2021. 22 Jan., positivepsychology.com/individuality.

Manago, A. M., Taylor, T., & Greenfield, P. M. Me and my 400 friends: The anatomy of college students' Facebook networks, their communication patterns, and well-being. Developmental psychology, 2012. № 48(2). Р. 369–380.

Tandoc Jr, E. C., Ferrucci, P., & Duffy, M. Facebook use, envy, and depression among college students: Is facebooking depressing?. Computers in Human Behavior, 2015, № 43. Р. 139–146.

Twenge, J. M., & Campbell, W. K. Associations between screen time and lower psychological well-being among children and adolescents: Evidence from a population-based study. Preventive medicine reports, 2019. № 15.

Turkle, S. Alone together: Why we expect more from technology and less from each other. Basic Books, 2011.

Wang, Q., Chen, W., & Liang, Y. The effects of social media on college students. Journal of Educational Technology Development and Exchange, 2011. № 4(1). Р. 1–14.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-13