КІНЕТИЧНИЙ МАЛЮНОК ШКОЛИ ЯК МЕТОД ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я, ЯКИЙ ПІДТРИМУЄ РОЗВИТОК ГРОМАДИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2022.3.14

Ключові слова:

Кінетичний малюнок школи (KSD), психічне здоров’я, спільнота, розвиток спільноти, групова динаміка.

Анотація

У житті людини надзвичайно важливим є присутність іншої особи, товаришів. Суспільний зв’язок, спільнота є не «лише» необхідністю та передумовою, але й своєрідною суттю людського існування. У житті школярів присутність товариша відіграє особливо важливу роль. Обставини, за яких формуються групи, ролі у суспільних формуваннях, досвід, спогади про дружні стосунки є надзвичайно важливими. Традиційний соціометричний аналіз та побудова мережі відносин уможливлює чітко встановити зв’язок між дітьми та їх ставленням одне до одного. Кінетичний малюнок школи дає можливість побачити, як дитина почуває себе у шкільному середовищі; він надає цінну додаткову інформацію інструктору щодо сприйняття учнем педагога та школи, а також, щодо його ставлення до керівництва й вимог. У фаховій літературі зустрічаються численні підтвердження того, що метод кінетичного шкільного малюнку чудово застосовується на практиці. Запропоновані площини тлумачення доказують факт, що кінетичний шкільний малюнок можна використовувати в якості доповнення до соціометричного опитування у випадку, коли малює весь клас, адже діти зображають своїх друзів на папері поіменно. Згідно інструкції до кінетичного шкільного малюнку, особа педагога також повинна бути відображена, щоб отримати інформацію про те, як діти сприймають інструктора або вчителя, яка їх думка щодо методів навчання та виховання, а також, яке їх ставлення до інших дітей. Отже, поряд з відображенням відносин між однолітками кінетичний шкільний малюнок забезпечує й відповідну реакцію про щоденну роботу педагога, оскільки шаблонне, звичне навчання у багатьох випадках може знизити ефективність процесу навчання і викладання. Метод кінетичного малюнку школи у зрізі створення приємної атмосфери в школі для розвитку психічного здоров’я, створює нові перспективи не тільки для шкільних психологів, а й для вчителів, особливо класних керівників. На плечі вчителя покладене важливе завдання, він зобов’язаний допомагати і підтримувати розвиток спільноти, беручи до уваги особливості вікової групи і діючи відповідним чином. Метод психогігієни щодо підтримки розвитку громади, що базується на основі аналізу кінетичного малюнку школи – інноваційне починання, яке в педагогічній роботі набуло прецедентного значення. Мета публікації – представити можливості психічної гігієни, закладені в кінетичному малюнку школи.

Посилання

Бергхауер-Олас Е. Л. Кінетичний малюнок школи як можливий метод аналізу соціальних зв’язків. «Ідеї гуманної педагогіки та сучасна система інклюзивного навчання». Зб. матер. Всеукр. науково-метод. конференції, присвяченої 97-річчю від дня народження В. Сухомлинського, м. Кіровоград, 29-30.09.2015. 42–47 c.

Бергхауер-Олас Е. Л. Інноваційний метод аналізу соціальних зв’язків – Кінетичний малюнок школи. «Роль і місце психології та педагогіки у формуванні сучасної особистості». Зб. матер. Міжнародної науково-методичної конференції, м. Харків, 2016. 15-16.01.2016. 82–86 с.

Berghauer-Olasz, E. Társas kapcsolatok vizsgálati lehetőségei kinetikus iskolarajzzal. Innovatív módszerek a pedagógiai-pszichológiai gyakorlatban Ukrajna európai integrációjának tükrében. (Eds: Berghauer-Olasz, E., Greba, I., Hutterer, É., Pallay, K.). Tanulmánykötet, Beregszász, 2016. 80–89 c.

Berghauer-Olasz E. A kinetikus iskolarajz mint közösségek rejtett kapcsolatainak feltáró módszere. A köz-és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. század Kelet-Közép Európában az oktatási reformok tükrében. (Eds: Berghauer- Olasz Emőke, Gávriljuk Ilona, Hutterer Éva, Pallay Katalin): Tanulmánykötet, 2019. 31–41 с.

Buda, B. Mentálhigiéné. Animula Kiadó, Budapest, 1994. 565 c.

Fodor, G. Az iskola: esély a lelki egészségvédelemre. Új Pedagógiai Szemle, LI. évf., 2001. 76–79 c.

Iman Osman Mukhtar Ahmed. Using Kinetic School Drawing (KSD) to make meaning through drawing. Proceedings of INTCESS 2019 – 6th International Conference on Education and Social Sciences, 4-6 February – Dubai, U.A.E., 2019. 879–891 c.

Kim, Ji-Hyun A study on the reaction characteristics of school life according to the grade and peer relationship of middle school girls (Master Thesis). Daegu University. Korea, 2010.

Кондратенко Л. O. Розумові здібності дитини: Диференційно-діагностичний довідник психолога школи І ступеня школи. К. : Главник, 2004. 112 c.

Knoff, H. M. The Assessment of Child and Adolsencent Personality. New York : The Guilford Press, Ed. 1986. 686 c.

Knoff, H. M., Prout, H. T. The Kinetic Drawing System: A review and integration of the Kinetic Family and School Drawing techniques. Psychology in the Schools, 22, 1985. 50–59. c.

Knoff, H. M. Evaluation of Projective Drawings. In: Handbook of psychological and educational assessment of children: Personality, behavior, and context. (Eds: Reynolds, C. R. & Kamphaus, R. W.). New York, Guilford, 2003. 91–158. c.

Лусканова, Н. Г. Методы исследования детей с трудностями в обучении. М. : Фоллиум, 1993. 64 c.

Лусканова, Н. Г., Коробейников И. А. Диагностика школьной дезадаптации. М. : Феникс, 1993. 313 с.

Мартиненко, О. А. Корекція дезадаптивної поведінки молодших школярів. Харків : Видавництво «Ранок», 2011. 176 с.

Махній М. Психомалюнкові методики у діагностично-корекційній роботі в системі інклюзивної освіти. Інформаційно-методичний посібник. Чернігів : Видавництво «Десна Поліграф», 2021. 128 с.

Панченко С. Перспективная методика «Школа зверей» (диагностика адаптации учащихся в школе). Школьный психолог. № 12/2000.

Prout, H. T., Phillips, P. D. A clinical note: The kinetic school drawing. Psychology in the Schools. 1974. Vol. 11. Issue 3. 303–306 c.

Reynolds, C. R., Vannest, K. I., Fletcher-Janzen, E. Encyclopedia of Special Education. Jon Wiliey & Sons. 2014. 800 с.

Stangline, M. Creative Counseling 101. Activities and Techniques. 2015. 177 с.

Xi-Shan, H., Lin, Z., Xiao-Hui, M., & Dong-Mei, X. Dynamic paintings and academic performance of pupils school: Relationship between kinetic school drawing and academic performance of primary school students. Abstract. Chinese Mental Health Journal, 2013, 27(1).

Vass, Z. A kinetikus családrajz (Kinetic Family Drawings) alkalmazása a pszichodiagnosztikában. Magyar Pszichológiai Szemle, 2001, 56. 107–135 c.

Vass, Z. Formai-szerkezeti rajzelemzés. Budapest, Flaccus Kiadó. 2007. 344 с.

Vass, Z. A kinetikus iskolarajz rendszerszemléletű konfigurációelemzése. Magyar Pszichológiai Szemle, 2010, 65.3,. 495–527 c.

Vass, Z., Perger, M. A kinetikus iskolarajz. Budapest : ELTE Eötvös Kiadó, 2011. 76 с.

Vass, Z. A rajzvizsgálat pszichodiagnosztikai alapjai. Budapest : Flaccus Kiadó, 2013. 928 с.

Watson, J. C., Flamez, B. Counseling Assessment and Evaluation: Fundamentals of Applied Practice, CA : Sage, Thousand Oaks, 2015. 584 c.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-06