ТРАНСФОРМАЦІЯ СИСТЕМИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В КОНТЕКСТІ ЗМІН ДО КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ: ПОСТАНОВКА ЗАВДАННЯ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

  • Ірина Валеріївна Юхно

DOI:

https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2021.5.17

Ключові слова:

держава, державне управління, європейські цінності, Конституція України, конституційні зміни, конституційна реформа, правова держава

Анотація

Стаття присвячена дослідженню процесу конституційного реформування шляхом аналізу організаційного впливу результатів реформування публічно-управлінської системи. Досліджено методологічні засади та теоретичні аспекти ініціювання, становлення та формалізованого закріплення конституційних змін в публічно-управлінській діяльності. Охарактеризовано загальний процес формування спеціальних механізмів реформування публічного управління, впливу на такий процес системних конституційних реформ. Доведено, що загальний алгоритм конституційних змін потребує стратегічного розуміння наслідків конституційного реформування, урахування зовнішніх чинників впливу на процес реформування, збереження наріжних конституційних принципів, дотримання загальносвітових трендів на пріоритетність забезпечення громадських, політичних, економічних і соціальних прав людини. Базовими засадами конституційних змін визначено вдосконалення національного законодавства, забезпечення громадсько-політичного схвалення конституційних реформ. Встановлено, що раціональний зміст конституційного реформування потребує відповідного юридичного наповнення, трансформації системи органів державної влади та місцевого самоврядування, раціоналізації механізму державно-приватного партнерства, а також політико-ідеологічного наповнення змісту реформування. Обґрунтовано, що потребує власного методологічного наповнення реформування державного управління в контексті зарубіжного досвіду організації системи публічного управління. Із цією метою визначено головні тенденції конституювання механізмів публічного управління на центральному та регіональному рівнях в умовах інтеграційних процесів, розроблено власну методологічну модель оцінки результатів реформування. Рекомендації та пропозиції, сформульовані у статті, можуть бути використані у проведенні досліджень проблем упровадження конституційних змін як на державному, так і на регіональному рівнях, мають практичний інтерес для управлінців, науковців та публічних службовців.

Посилання

Конституція України. Прийнята Верховною Радою України 28 червня 1996 р. Відомості Верховної Ради України. 1996. № 30. Ст. 141.

Авер’янов В. Державне управління. Європейські стандарти. Досвід та адміністративне право : монографія. Київ : Юстиніан, 2007. 288 с.

Баштанник В. Трансформация административного управления в контексте современных принципов менеджмента. Modern management review. Quarterly. 2016. Volume XXI. Research Jornal 23 (1/2016). P. 31–43.

Скакун О. Теория государства и права (энциклопедический курс) : учебник. Харьков : Эспада, 2005. 840.

Савчин М. Конституціоналізм і природа конституції: теорія і практика реалізації : автореф. дис. … докт. юрид. наук. Київ, 2013. 42 с.

Баштанник В. Трансформація державного управління в контексті європейських інтеграційних процесів : монографія. Дніпро : ДРІДУ НАДУ, 2010. 390 с.

Lozytska I. Theoretical and methodological basis of implementation of the foreign experience of administrative regulation in the system of public administration. Development trends in legal science and practice: the experience of countries of Eastern Europe and prospects of Ukraine : monograph. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2018. P. 126–144.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-01

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 4 СТОРІНКА МОЛОДОГО НАУКОВЦЯ 4.1 ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ