ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ КОРИСТУВАЧІВ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2023.6.16

Ключові слова:

соціальні мережі, інтернет-залежність, самостійність, інтроверт/екстраверт, емоційна стійкість/нестійкість

Анотація

У статті представлено результати дослідження вибору соціальної мережі для користування взалежності особистісних характеристик користувачв. Встановлено, що користувачам соціальних мереж у віці 18–35 років притаманні самоконтроль, емоційна нестійкість та експресивність. Жіночій вибірці властиві прив’язуваність, самоконтроль, емоційна нестійкість, експресивність. Чоловічій вибірці властиві лише самоконтроль та експресивність. Виявили, що найбільш затребуваними серед молодих українців є соціальні мережі Telegram, Instagram, TikTok. Користувачі соціальної мережі Telegram є емоційно стікішими за середнє по вибірці. Зменшення показників прослідковується по всім первинним факторам цієї категорії, цим користувачам більше притаманні самодостатність, впевненість в своїх силах, спокійність. Чоловікам більше притаманна емоційна стійкість та вони частіше обирають проводити свій час у соціальній мережі Telegram. Користувачі, які проводять велику кількість часу в соціальній мережі Instagram більш схильні до співпраці та є більш довірливими, ніж в середньому по виборці користувачів 18–35 років. Користувачі соціальної мережі LinkedIn у віці 18–35 років є більш емоційно стійкими за усю вибірку. Це може свідчити про те, що вони більш серйозно та реалістично дивляться на життя, краще усвідомлюють вимоги реального світу та почуваються більш пристосованими до життя. Емоційно стійкі люди зберігають холоднокровність і спокій навіть у несприятливих ситуаціях. Вони частіше перебувають у хорошому настрої, ніж у поганому. Особам, які активно користуються соціальною мережею Viber більш властива інтроверсія, порівняно із будь-якою іншою підгрупою нашої вибірки. Такі люди зазвичай стримані, замкнуті, уникають розповідати себе, не цікавляться проблемами інших людей. На основі отриманих результатів створено профілі особистості. Подальший розгляд цієї проблеми вбачаємо у вивчені схильності до інтернет-залежності взалежності від психологічних особливостей користувачів.

Посилання

Андрєєва Я. Ф., Чаплак Я. В., Особистість в сучасному кіберпросторі. Особистість та її історія : колективна монографія. Ніжин, 2018. С. 426–438.

Березюк М. О., Діхтяренко С. Ю. Психологічні аспекти взаємодії сучасної молоді в соціальних мережах. Умань, 2020.

Бохонкова Ю. О. С оціально-психологічні особливості впливу соціальних мереж на особистісний розвиток у студентському віці. Теоретичні і прикладні проблеми психології. 2018. № 3(1). С. 53–59. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tippp_2018_3(1)__10.

П’ятифакторний особистісний опитувальник NEO PI («Велика п’ятірка») https://www.eztests.xyz/tests/personality_neo/

Смокова Г. І. Особливості формування публічних цінностей молоді у кіберпросторі: досвід України. Політичне життя. 2018. С 108–112.

Сусська О. О. Інформаційний імунітет: Проблеми психологічного захисту в інформаційному просторі : монографія. К. 2008. 107 с.

Чорней М. П., Довган К. І. Соціальні мережі як інтегруючий чинник соціалізації молоді. Якісна освіта в Україні: тенденції, проблеми, перспективи. Чернівці, 2017. С. 327–331.

https://www.ukrinform.ua/rubric-technology/3497671-blizko-78-ukrainciv-sodna-koristuutsa-internetom.html

h t t p s : / / w w w. l i n k e d i n . c o m / p u l s e / % D 0 % B 3 % D 0 % B E % D 0 % B B % D 0 % B E % D 0 % B 2 % D 0 % B D % D 1 % 9 6 - % D 0 % B 2 % D 0 % B 8 % D 1 % 8 1 % D 0 % B D % D 0 % B E % D 0 % B 2 % D 0 % B A % D 0 % B 8 - %D0%B7%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%83-global-digital-2023-75min-club/

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-30